Så returnerar du en vara

Så returnerar du

När du beställer en artikel från Seniorlife, har du 14-dagars returrätt för oanvända varor – tidsfristen gäller från den dag du tar emot varan eller hämtar ut den från utlämningsstället.

Vi byter inte ut varor, så om du önskar en annan vara eller variant måste du returnera den första och göra en ny beställning på hemsidan för den nya varan/varianten.

 

Det är enkelt att returnera hos oss

Du skickar tillbaka varan till vårt lager och dina pengar återbetalas via Klarna inom 5-7 vardagar, efter att paketet har blivit registrerat på vårt lager. Adress för returnering ser du nedan.

 

 Viktig information innan du returnerar

  • Varan måste vara oanvänd och i originalförpackning, så att den kan säljas som ny igen.
  • Du står själv för returkostnaden från dig till oss. 
  • Du kan även köpa en returfrakt med PostNord genom oss för 195 SEK oavsett vikt och volym.
  • Kom ihåg att bifoga antingen ordrebekräftelse eller faktura i paketet, så vi lätt kan söka fram avsändare/köpare.
  • Beloppet återbetalas genom Klarna, (till samma kort som betalningen har gjorts med.)
  • Paketet måste skickas direkt till vårt lager.
  • Var uppmärksam på att det är kundens ansvar att varan når oss i oskadat skick.

 

OBSERVERA att om du vill reklamera varan eller upptäcker andra fel vid mottagandet av din order ska du kontakta oss på mail@seniorlife.se INNAN du returnerar varan.

Om du önskar använda dig av din returrätt kan du beställa en returfraktsedel till en kostnad av 195 SEK genom att klicka här.

 

Returadress:

SeniorShop
Hørkær 32
DK-2730 Herlev
Danmark
Att. Retur